Vind hier het antwoord op al je vragen. Staat je vraag er niet bij? Aarzel niet en neem contact op met onze klantenservice.

RESERVERING TICKETS

Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, wat nu?

De bevestiging wordt automatisch gestuurd naar het opgegeven e-mailadres. Het kan zijn dat de bevestiging in de spam box terecht is gekomen. Zo niet, neem contact op met onze klantenservice en zij zoeken het voor je uit.

Hoe lang heb ik de tijd om mijn bestelling te betalen?

Jouw order blijft 5 dagen op gereserveerd staan. Je hebt dan ook 5 dagen de tijd om de betaling te voldoen. Na deze 5 dagen is het mogelijk dat jouw reservering is komen te vervallen en de tickets terug in de verkoop zijn gegaan.

Ik wil mijn bestelling wijzigen, kan dat?

Het is mogelijk om het door jou opgegeven e-mail- en huisadres in jouw bestelling te wijzigen. Je kan dit zelf doen in jouw account. Je kan uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice. Adreswijzigingen ontvangen wij het liefst per e-mail om spelfouten te voorkomen. 
Het wijzigen van de bestelling zelf is in principe niet mogelijk. In sommige gevallen kan er een uitzondering worden gemaakt. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Er kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Het is bij Tickets Nederland niet mogelijk om een reeds betaalde bestelling te annuleren. Tickets Nederland opereert onder het Europese recht waarin tickets vallen onder vrijetijdsproducten, waardoor het herroepingsrecht niet van toepassing is. Je kan dit nalezen op de website van de Europese Unie.

Zijn jullie tickets geldig?

Wij verkopen uitsluitend 100% originele door de betreffende organisatie uitgegeven tickets. Derhalve zijn de door ons geleverde tickets absoluut geldig. Je krijgt toegang door de unieke barcode op de tickets. Daarnaast maak je automatisch gebruik van onze 100% Ticketgarantie.

Er staat een andere naam op het ticket?

Je hebt wel degelijk de juiste tickets ontvangen. De tickets zijn in dat geval niet persoonsgebonden. De vermelde naam op de tickets is niet relevant. Je komt binnen op basis van de unieke barcode op de tickets en je bent de enige in het bezit van de door jou ontvangen tickets. De naam op de tickets is de naam waarmee wij de tickets hebben ingekocht bij de organisatie van het evenement. Deze gegevens dienen op het ticket te blijven staan voor de geldigheid van het ticket.

Ik heb een e-mail ontvangen voor het personaliseren van de tickets?

Voor sommige evenementen eist de organisator dat de tickets gepersonaliseerd moeten zijn. Dit houdt in dat de naam van de persoon die naar het evenement gaat op het ticket dient te staan. Er kan dan een identiteitscontrole plaatsvinden bij de ingang. Komen de naam op het ticket en de naam op het identiteitsbewijs niet overeen, dan bestaat de kans dat je geweigerd wordt. Bij sommige evenementen is het zo dat de naam van de koper op meerdere tickets mag staan. Dit houdt wel in dat alle andere personen tegelijk met deze persoon naar binnen moeten gaan.
Om de personalisatie van de tickets te kunnen uitvoeren vragen wij jou om aanvullende gegevens per e-mail van jou en de personen die met jou meegaan naar het evenement. Wij gaan natuurlijk strikt vertrouwelijk met deze informatie om.

Zitten we wel naast elkaar?

Wij verkopen alleen maar aangrenzende zitplaatsen. Je zit dus naast elkaar tenzij het expliciet anders staat aangegeven op de bestelpagina. Bij grotere groepen kan het zijn dat niet alle tickets naast elkaar zitten. In dat geval neemt de klantenservice eerst contact met je op om dit te bespreken. Bij voetbaltickets zitten er minimaal 2 personen naast elkaar. 

Waarom kan ik al tickets bestellen voordat de officiële verkoop is begonnen?

Vaak kunnen wij via exclusieve presales al tickets kopen. Ons doel is om het jou zo makkelijk mogelijk te maken door al je zorgen weg te nemen en de tickets zo vroeg mogelijk voor je te reserveren. Hiermee ben je verzekerd van tickets en ervaar je geen stress van lange wachtrijen voor populaire evenementen.

Waarom staat er een andere prijs op het ticket?

Tickets Nederland is een wederverkoper van tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de nominale waarde. Onze prijzen worden gebaseerd op basis van vraag en aanbod. Wij vinden transparantie en duidelijk voor onze klanten erg belangrijk. Daarom staat de originele prijs van de tickets altijd aangegeven op de productpagina.

Kan ik met een grote groep tickets bestellen?

Ja zeker. Wij bieden speciale groepsarrangementen aan. Bij een bestelling van 20 of meer tickets krijgt u zelfs een speciale groepskorting. Neem contact op met onze klantenservice voor al jullie wensen en een op maat gemaakte offerte. Wij zorgen dat jullie een onvergetelijke dag hebben.

Kan ik bij jullie ook een hotel reserveren en vliegtickets boeken?

Wij werken samen met booking.com. Onderaan op onze website kan je klikken op ‘Boek hotel’ en je komt dan direct op de juiste pagina uit. Tevens kan je klikken op ‘Boek vliegtickets’ en dan kom je op de de website van Skyscanner. Hier zijn wij verder niet aan verbonden, maar wij willen het je zo gemakkelijk mogelijk maken.

VERZENDING TICKETS

Wanneer worden de tickets verstuurd?

De tickets worden uiteraard zo snel mogelijk naar je verstuurd. In de meeste gevallen ontvangt u de tickets direct per e-mail. Het komt voor dat de tickets pas op een later moment door de organisator worden vrijgegeven. In dat geval kan het langer duren voordat wij de tickets kunnen sturen. Wij streven ernaar om de tickets uiterlijk twee weken voor het evenement te versturen.

Kan ik de zending volgen?

Tickets die worden verstuurd per aangetekende en verzekerde zending via PostNL kunt u volgen via de tracking code die je per e-mail ontvangt.

Ik heb geen e-mailadres, wat nu?

Neem contact op met onze klantenservice. Wij verzenden je tickets vervolgens aangetekend en verzekerd met PostNL. Hiervoor worden extra verzendkosten in rekening gebracht.

Ik kan niet inloggen in mijn account, wat nu?

Je kan je wachtwoord opnieuw opvragen. Lukt het nog steeds niet? Neem contact op met onze klantenservice en zij helpen je graag verder.

AFGELASTING OF VERPLAATSING EVENEMENT

Het concert is afgelast, wat nu?

Wanneer een evenement wordt afgelast, heb je recht op restitutie van het bedrag dat jij hebt betaald voor de tickets indien de organisatie hiertoe overgaat. Administratie- en servicekosten, alsmede betalingskosten en eventuele verzendkosten komen niet voor restitutie in aanmerking. De restitutie zal binnen een nader bepaalde periode door ons verwerkt worden. De restitutie wordt overgemaakt naar dezelfde betaalrekening waarmee betaald is. Afhankelijk van de gebruikte betaalmethode kan de verwerking meerdere dagen in beslag nemen. Indien evenementen afgelast moeten worden uit overmacht (zoals maar niet beperkt tot uitzonderlijke weersomstandigheden, natuurrampen, epi- of pandemieën en/of op last van overheidsingrijpen), kan het zo zijn dat er geen mogelijkheid tot restitutie is.

Het concert is verplaatst, wat nu?

Je tickets blijven in de meeste gevallen geldig voor de nieuwe datum. Je wordt per e-mail geïnformeerd door onze klantenservice. Indien je niet beschikbaar bent op de nieuwe datum, bestaat er in de meeste gevallen een mogelijkheid tot restitutie van het aankoopbedrag. Administratie- en servicekosten, alsmede betalingskosten en eventuele verzendkosten komen niet voor restitutie in aanmerking.

BETALING

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

Je kan via iDeal, creditcard, PayPal of Apple Pay betalen. Het is helaas niet mogelijk om achteraf te betalen.

Het lukt mij niet om de bestelling te betalen, wat nu?

De reservering blijft in ieder geval 5 dagen gehandhaafd. Neem binnen deze tijd contact op met onze klantenservice en zij helpen je verder.

Krijg ik een BTW factuur?

De BTW marge regeling is van toepassing. Wil je toch een factuur ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice en zij maken het voor je in orde.

Top

Login


Account aanmaken
Forgot Password?
Registration is disabled.

Want to Login?

Wachtwoord vergeten?